Media społecznościowe – na samym początku zaistniały w sieci jako praktyczna alternatywa do budowania sieci kontaktów oraz poczty e- mail. Stopniowo ich funkcjonalność dynamicznie rozrosła się na tyle, że dziś używamy ich już nie tylko do stałego kontaktu z bliskimi, ale także jako nowoczesnych narzędzi marketingowych. Zadaniem mojego dzisiejszego artykułu jest pokazanie Ci, jak możesz wspierać swoje działania contentowe, zakładając profil firmowy na LinkedIn, kiedy najlepiej publikować posty oraz przestawię kilka prostych tricków, które pomogą Ci osiągać lepsze statystyki oraz budować zasięgi.

Tworzymy atrakcyjny i profesjonalny profil na LinkedInie

serwis linkedin - konto firmoweJeżeli myślisz o założeniu profilu firmowego w social mediach zapewne dobrze już wiesz, że podstawowym działaniem, które zapewni Ci sukces w targetowaniu jest wypełnienie informacji na temat Twojego przedsiębiorstwa w 100%. Zadbaj o to, aby znalazły się tam wszystkie niezbędne informacje od zdjęcia w tle aż po rekomendacje. Pamiętaj, że profesjonalnie i kompleksowo przygotowany profil to gwarancja sukcesu, dlatego w pierwszej kolejności przygotuj intrygujący nagłówek (sekcja Headline). Jego atrakcyjność zwiększa Twoje szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwaniach aż o 16 razy. Zdjęcie profilowe to kolejna istotna kwestia. Pamiętaj, że serwis LinkedIn – konto firmowe to nie Facebook, na którym często wstawiamy zdjęcia z rodzinnych wakacji lub ważnych chwil w życiu, jednak zadbaj o to, aby w swoich działaniach marketingowych przygotować profesjonalne fotografie biznesowe. Dzięki temu masz szansę uzyskać nawet 9 razy więcej zaproszeń do sieci kontaktów i poszerzyć zasięg odsłon do 20 razy więcej.

Tworząc swoje posty pamiętaj o oznaczaniu osób oraz innych firm, dzięki czemu wspomniane przedsiębiorstwo lub specjalista otrzyma powiadomienie o Twoim materiale, co zagwarantuje Ci większą ilość interakcji z daną treścią, jej skomentowanie lub ponowne udostępnienie. Nie zapominaj o hashtagach- przygotowując nowy post platforma LinkedIn często podpowiada, jakie znaczniki pozwolą Ci wzbogacić publikowany materiał, jednak dobieraj tylko takie, które najlepiej oddają merituum Twojego posta (max. 4-5 hashtagów). Twórz minialbumy- przygotowując post zadbaj o to, aby umieścić w nim ciekawe zdjęcia i grafiki, które zatrzymają innych użytkowników na dłużej.