Cement to materiał, który nie jest przewożony zwyczajnie, a za pomocą specjalnych pojazdów. Są to cementowozy. To specyficzne pojazdy, które charakteryzuje ciekawa budowa. Zbiornik posiada bowiem kształt pieczarki, wewnątrz zaś znajdują się najczęściej dwie komory. Dzieli je przegroda – może ona mieć różną wysokość, zależy to bowiem od producenta.
Jak jest zbudowana naczepa do cementu?
Ponadto na samej górze zbiornika znajdują się włazy, najczęściej dwa, chociaż w ofertach producentów znajduje się też naczepa do cementu z jednym włazem lub nawet z trzema. Ilość włazów jest mniej istotna, najbardziej zaś istotne są węże rozładunkowe. Trzymane są one w plastikowych rurach, które umieszczone są po bokach naczepy. Stanowią one schowki na węże, zabezpieczają je przed negatywnymi warunkami atmosferycznymi. Same zaś przewody rozładunkowe mieszczą się pod naczepą. Materiałem wykorzystywanym do wykonania konstrukcji naczepy jest zazwyczaj aluminium, ponieważ charakteryzują je bardzo dobre parametry techniczne. To materiał lekki, ale przy tym niezwykle wytrzymały oraz trwały. Dzięki temu taka naczepa do cementu waży niewiele, a jest mimo tego naprawdę solidna. Jak przebiega rozładunek? Niezbędny jest w tym kompresor, który znajduje się pomiędzy kabiną kierowcy a naczepą. Zbiornik opróżniany jest za pomocą powietrza pod ciśnieniem. Wypompowywanie cementu nie trwa długo i nie jest zupełnie pracochłonne. Jak widać, konstrukcja naczepy do cementu jest dość prosta, ale najważniejsze, że efektywna.
Wykorzystując cementowóz, możemy przewieźć czysty cement na dowolną odległość, bez obaw, że zostanie zanieczyszczony przez środowisko czy że wymiesza się z jakimś innym materiałem. W naczepie do przewozu cementu nie grozi mu zupełnie nic. Jest to więc wartościowe rozwiązanie, wobec którego nie ma lepszej alternatywy.